2011/07/12

Android Kalahkan Apple!

android-logo-best-android-apps1

Android OS kini semakin mengalahkan iOS dari Apple! Jadi pertama sekali perkara yang selalu wan nak cakap adalah –'”lupakanlah angan-angan nak beli iPhone ke Blackberry ke, untuk apa?”.

You should go for android!

android-vs-apple

Dah ternyata tajuk mengutarakan 2 perkara utama daripada Android yang digunakan oleh banyak pilihan jenama dan juga iOS daripada iPhone, jadi kita lupakan RIM dari Blackberry. Symbian dari Nokia?-perlu ke mention lagi sekarang ni? ops. ….

Mengikut sumber kajian comScore mengenai sistem pengendalian (OS) dan pengeluar utama di Amerika Syarikat, Android telah mengatasi iOS. Kajian ini adalah daripada bulan Februari hingga Mei tahun 2011 dan daripada umur pengguna 13 tahun ke atas!

market share

Pengeluar utama pula didahului oleh SAMSUNG dan juga jangan terkejut jika APPLE jatuh di tangga ke-4. Samsung yang semakin banyak mengeluarkan model-model yang hebat dengan OS android kini menjadi pilihan ramai.

masahre

Diikuti dengan LG, Motorola kemudian Apple yang digemari ramai rakyat Malaysia ni… juga RIM iaitu Blackberry yang selalu didamba-damba juga. Nokia? sekali lagi nak ingatkan, lupakan saja nokia…. tiada apa keistimewaan.

Reasons-Why-Android-Will-Win-Windows-Phone-7-6

Jadi sudah terbukti Android kini meningkat dengan jayanya dikalangan pengguna yang bijak memilih. Kita boleh jumpa banyak jenis gadget yang disediakan oleh banyak pengeluar menggunakan platform android. Jadi usahlah bermimpi lagi, dapatkanlah gadget Android pilihan anda mengikut jenama yang disukai dan berbaloi untuk dimiliki serendah hanya lingkungan RM500++.

Masih tak tahu Apa Itu Android? Klik Sini

Sumber : GSM arena dan Google

p/s : bukan nak menghasut tapi memberi nasihat :-) peace \0/



4 comments:

Anonymous said...

kalau ade wet lbey, aku dh bli 1 skrg (^___^)

najihah sahami said...

hihihii..kelasss la..

Unknown said...

terbaek

Unknown said...

pengguna lebih memelilih android sebab banyak aplikasi dan game yang boleh didownload secara free.. tapi pada dasarnya sistem yang digunakan adalah sama. bezanya seperti apple.. diorang mementingkan kualitu dan standard..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys