2012/06/18

Lelaki dan 'SHORT PANTS'



SHORT PANTS - seluar pendek dalam bahasa melayu.
Di Malaysia yang bercuaca panas sekarang ini memang senang nampak lelaki-lelaki dikalangan anda memakainya, pakwe ke, abang ke adik, bapak pun ada??!...

Ianya sangat selesa dan mudah untuk dipakai. Seluar pendek lelaki telah melalui perjalanan yang panjang dan ini kini boleh didapati dalam gaya dan reka bentuk yang berlainan untuk memenuhi keperluan dan keutamaan yang berbeza mengikut pengguna.

Garis panduan asas yang anda perlu ambil perhatian apabila membeli seluar pendek lelaki adalah untuk mencari sesuatu yang sesuai dengan anda dengan baik dan item yang selesa dimakai. Di sini, mencari sesuatu yang mencerminkan keperibadian anda dan bukannya untuk sesuatu hanya kerana ia dipakai oleh beberapa selebriti terkenal.

Entry ini adalah untuk berkongsi jenis-jenis short pants yang ada, yang digayakan dan juga yang ingin mencuba bolehlah mengambil tahu sedikit info.

  • Baggies - Seluar pendek longgar yang sampai ke lutut. Ini adalah standard seluar pendek yang dipakai oleh pasukan bola sepak Inggeris sebelum Perang Dunia II. 
 
  • Bermuda - Seluar pendek yang biasa dipakai di Bermuda (dengan stoking panjang dan blazer dan tali leher) untuk pakaian perniagaan atau koktel. Biasanya mempunyai poket dan gelung pinggang tali pinggang pilihan.
 
 
  • Board short -  Seluar renang biasa. Kadang digunakan untuk biasa, tetapi selalunya memang beachwear.
 
  • Cargo - Seluar pendek kargo mempunyai lebih daripada empat poket; dan atau poket yang dijahit ke luar kain. Penempatan poket boleh berbeza-beza tetapi yang paling sering dilihat di bahagian bawah atau bahagian sisi yang pendek.
 
  • Cut-off - Seluar pendek dari seluar jeans yang dipotong kaki. Biasanya cukup seksa, besar dan aneh. Syukurlah, anda tidak melihat banyak ini lagi.... 

  • Capri - Seluar yang ketat di bahagian lutut. 

  • HOT pants - kenapa HOT? hee. sebab seluar yang terlalu pendek.

So, nak pakai yang mana, atau nak beli yang mana? :-)

p/s : hanya sekadar berkongsi. (saya suka capri!)


my favourite style : -







1 comments:

NurfarahanaAziz said...

lelaki pakai short pants memang hot kot ~ Okebai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys