2008/08/20

pregnant man? lelaki? mengandung?...



kalau korang belum tahu, cerita ni famous bulan Mac yang lepas....

Thomas Beatie, daripada Oregon, pernah menjadi seorang wanita tetapi kemudiannya bertukar jantina ke lelaki dan secara sah berubah jantina sebagai lelaki.
Sebelum penukaran jantinanya, nama Mr Beatie adalah ialah Tracy LaGondino dan tinggal di Hawai, di mana dia berkempen untuk hak pasangan-pasangan homoseks untuk menerima anak.
Kawan-kawan mereka di Hawaii berkata dia mempunyai seorang rakan, Nancy Roberts, dan memutuskan untuk menukar jantina kerana undang-undang pulau tidak membenarkan perkahwinan jantina yang sama.

Thomas Beatie telah melakukan pembedahan buah dada dan mengambil suntikan-suntikan testosteron dwibulanan, kecuali bahagian bawah badannya(organ seks) dikekalkan perempuan.

Selepas dia sudah berkahwin secara sah dengan Nancy Beatie, pasangan itu mengkehendaki seorang bayi secara biologi. Tetapi Nancy Beatie tidak boleh mengandung disebabkan oleh endometriosis, Thomas Beatie memutuskan untuk melaksanakan kehendak mereka dengan mengandungkan anak mereka.

Thomas Beatie yang sekarang hamil selepas dua percubaan permanian di kediamannya sendiri menggunakan sperma penderma yang dibeli dari satu spermbank dan dia diramal untuk melahirkan anak beliau pada 3 Julai yang lepas.

ni dia gamba Thomas dengan anak diorang, Susan Juliette.....

itulah dia cerita pasal lelaki yang dulunya perempuan memutuskan untuk mengandungkan anak dia sendiri...
banyak pendapat dan komen dah diterima oleh beliau, so ni sebagai tatapan untuk korang jer supaya lebih menyayangi keluarga sendiri, seperti kasih sayang yang ditunjukkan oleh beliau...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys