2011/04/21

Review Handphone : CSL Droidpad Mi700

entry231

Kali ni wan nak berkongsi info mengenai satu tablet daripada CSL. Mi700, adalah sebuah android tablet bersaiz 7 inci lebar yang menggunakan platform android ver 2.2 Froyo.

CSL adalah sebuah jenama daripada Malaysia! bukan China ya, jadi berbanggalah sebagai rakyat Malaysia sebab Malaysia dah boleh buat tablet sendiri, 1st sekali mesti korang ingat ini adalah tiruan semata-mata daripada iPad kan?

Banyak juga perbezaan android tablet ini dengan iPad, yang utamanya ialah Mi700 ini boleh membuat panggilan keluar, kelemahannya adalah tiada memori dalaman yang tersedia seperti iPad, tetapi boleh diatasi dengan memasukkan memori kad sehingga 32 GB. Lagi satu yang penting dan harus dipandang hebat adalah application yang disediakan beribu-ribu itu adalah percuma sahaja! Boleh download di android market.

Seperti basic handphone , korang boleh call, mesej, main game, touch screen lagi! Tambahan lagi korang boleh edit kerja-kerja dalam microsoft office, baca e-book, gunakan sebagai GPS, kamera, banyak lagilah.

Untuk spesifikasi yang lain boleh klik sini.

entry234
entry233

Dengan populariti android tablet yang semakin meningkat, DIGI telah pun menyediakan plan untuk 2 tablet android, salah satunya ialah CSL Mi700 ini, dan pilihan lain adalah Samsung Galaxy tab.

entry235

Dahulunya DIGI telah memulakan dengan harga RM799 untuk kontrak selama 2 tahun, dan sekarang baru diupdate, hanya RM699 sahaja!

entry23rr1

p/s : series best online twitter, website, youtube! i’ve tried!Kalau dah pakai smartphone macam ni baik ambil kontrak je ye kalau tak reti gune, err ,. opss


Update terbaru : 12 Jun 2011 - dapatkan tablet ini dengan hanya RM999 tanpa kontrak di Pasaraya Tesco terpilih (kaunter telefon dan kamera-dalam tesco).




6 comments:

mcm ni lah said...

sebijik sama je dgn epad dari china,.

HAZWANmohd said...

lagi bgus beli brg mlysia kan. lg sng dpt waranti. right?

wandisini said...

thanks berkongsi info. aku tengah usya nak angkat tablet, tapi banyak sangat pilihan. tak tau mana yang baik

bUdAkmILo said...

nk samsung galaxy tab!!

HAZWANmohd said...

jom beli! haha

b0b said...

Bro nak tolak. Urgent KL. . . 0162982523

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys